top of page

Enganxes


Aquesta disciplina de l'Enganxe per a mi té un interès especial. Doncs a la meva joventut, i dintre de les feines que a mi me pertocaven, hi havia recollir animals per anar a les quadres o al . Escorxador.

Aquest tenia uns horaris, dons a vegades hi havien distancies de 30 km (Salt-La Cellera-Girona-Salt, es un exemple), per arribar a l'escorxador ans de les deu del matí, (solien ser dos vedells).

També hi havien altres serveis com una ambulància, que era un carruatge baix, arran de terra, per carregar els animals ajaguts, generalment vaques. malaltes .

Fins i tot, era divertit, seria per que ho feia a gust, per que a casa, quasi sempre el que enganxava era jo..

Era un servei que no tenia res a veure amb el espectacle o l'exhibició, Eren treballs afins al negoci.

Sílvia Geli i Nuri Arnau, competint. Anna Soler, Quim Valls i Jo.


Entre l'evolució del transport i en tenir el Club Hípic Centaure, vam entrar en les competicions d'Enganxes.

Eren quasi sempre enganxes d'un sol cavall però, allà estavem competint i per exemple dues fotografies. Una disciplina, com deia contagiosa, que no calen potingues, en tot cas cal estimular-la.


CURS DE TITULACIONS D'ENGANXE. Al Secab.

Curs de titulacions d'Enganxes D. Enrique Martinez de Vallejo


Era el 24-11-1997, quan en virtut del SICAP a Sevilla, apareixia en la Revista Ecuestre, un curs de “Jueces/Jefes de Pista”, i m'interesava!.

E nvio l'inscripció tot pagant l'import de 25.000 ptas. Tot correcte.

El curs era de tres dies i en arribar i presentar-me, no hi havia la meva carpeta personal reglamentària per a cadascun del cursistes presents.

Els professors eren: el Cl. D. Enrique Martinez de Vallejo, de Caballeria i Pres. de la Comissió d'Ensenyança de la Real Federación Hípica Española.

Així com D. Luis Rivero Merry, també Coronel de Caballeria i President del “Real Club d'Enganches de Andalucía”, .

.En preguntar per la carpeta, me diuen,“Como quieres examinar-te, si tu solo, sabes más de carruajes que nosotros dos juntos”. Vaig estar d'oient, no em donen la titulació, ni em tornen les 25.000.

16 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo

Comments


bottom of page