top of page

Enginyer o "manetes"?

Actualizado: 20 may 2021



En aquest apartat, que és de veritat, val la pena que hi dediqui un temps com a constructor. Jo ho comento amb tot l'orgull del món!.

.- Un camió “Studebaker”, el primer, va ser extremadament útil per aquella època. Fora d'ús més tard, aprofitant la documentació, i amb un xassís de marca “Autocar” reformarem la cabina a Banyoles.al local de Can Santana, ell, el meu germà Felip i jo, vam carrossar-hi la caixa de fusta. El motor era un “Barreiros”, que es començava a fabricar. Al cap d'un temps sortirien els primers camions.

.- Més tard, el camió del “Jóse”, que transportava toros, li feiem la carrosseria metàl·lica. També va ser obra nostra a Can Panosa de Salt.

“Sulky”, l'Avi Manel i la Dolors. “Bus”, amb l'Ângel com a menador.



.-La construcció d'aquest “Sulky” de la foto, va ser tot un regal d'enginyeria mecànica per aquell temps. Era francament útil i vistós.

.- Ja havia fet de baster, transformant una sella de model anglès a sella de “Cow-boy” americà. Brides trenades, i d'altres guarnicions. Més tard vaig construir algún“Cinchuelo de Volteo”.

.- A Centaure sí que vaig batre rècords. Fer les portes dels boxes i les finestres basculants, amb la tronzadora, soldadora i pintura.

.- De paleta amb el “Luisito” vam construir algun “Box”. Els últims!.



- Ens faltava un “Bus”, doncs mà a l'obra, un vehicle per una dotzena de persones. De quatre rodes, amb suspensió per ballestes, amb frens hidràulics a les quatre, arrossegat per un o més cavalls. Utilíssim!.

.- Una tribuna coberta a la pista verda anava molt bé pels VIPS.

.- Comprades noves en uns desguàs, totes les vidrieres metàl·liques, el muntatge de les grosses de dalt, va corre pel nostre compte.

.

- Ara ve una obra grossa: Encara hi havia interès pel “Rejoneig”. Així que, a construir la “Plaza de Tientas” amb trenta metres de diàmetre del redol. És feta de ciment de construcció corbada, que tan,+302, els motlles com els pilars, van ser obra meva.

Festa campera a la “Plaza de tientas”. L a piscina “no olímpica” la dels nens sí.


La prohibició legal de festes amb “Vaquilles” per a turistes, la va fer inactiva, a pesar de que, segons Xavier Soy Delegat del Govern, va assegurar-me que, en tenir “Carnet Professional de Rejoneador”, podia fins i tot, matar-hi toros.

També, en virtut dels cavalls Argentins i no tinguen lloc, vaig improvisar la plaça de toros per deixar-los en llibertat. Però em vaig veure obligar, al veure que allò anava per llarg, de muntar una menjadora coberta amb Uralita de resguard, i pessebre pel gra o pinso. Com a colofó, faltava la piscina. Una piscina de 10X5 m de dos metres de profunditat, i una altra de 2,5X2,5 m. pels més menuts, A la piscina, fora l'excavació, ningú va tocar-hi rés!.

N'hi ha molts i molts més, però crec que ja n'hi ha prou!.

26 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo

Comments


bottom of page